Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2008

ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ – ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ


Κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ενενήντα στα δυτικά της Αθήνας κυκλοφορούσε η φήμη για ένα ανεξάρτητο χιπ χοπ συγκρότημα, το οποίο κινούνταν ανάμεσα στα όρια αριστεράς κ αναρχίας. Το συγκρότημα έφερε το όνομα Αντίποινα κ στα κομμάτια της πρώτης τους ανεπίσημης δουλειάς (Πράξεις αντεκδίκησης), η οποία κυκλοφορούσε μόνο από χέρι σε χέρι, καταφέρονταν ενάντια σε μπάτσους, Βαρδινογιάννη, Λάτση, αποκήρρυσαν τη λογική της ΚΝΕ κ το πιο σημαντικό δεν ανήκαν σε καμιά από τις ήδη διαμορφωμένες hh κλίκες. Ήταν η εποχή που το lowbap γεννούσε διαρκώς μικρά συγκροτήματα, τα οποία μάλιστα δισκογραφούσαν σε EPs ή συλλογές, ενώ τα θυγατρικά της Ηχοκρατορίας συνέτασσαν το σκληρό πυρήνα του κοινού τους στηριζόμενα στην κόντρα με τα groups που έπαιρναν γραμμή από το Πέραμα. Το νεαρό σχήμα από την Πετρούπολη με τους 2 mcs με τα ελαφρώς γραφικά ψευδώνυμα (επικυρίαρχος κ αποστάτης), απέφυγαν να διαλέξουν στρατόπεδο, τραβώντας το δρόμο της μουσικής ανεξαρτησίας. Τα χρόνια πέρασαν, η στάση τους αυτή σε συνδυασμό με το ταλέντο τους έγινε αντιληπτή από το ιστορικό συγκρότημα των FFc, για να ξανασυναντήσουμε τη φωνή του Αποστάτη στο τραγούδι «Συνοπωσία» πλάι σε Κουρμένταλα, Χ-plicit και Έκπτωτο Άγιο. Στην καρδιά του 2008 οι συνθήκες είχαν ωριμάσει πλήρως για την κυκλοφορία της δεύτερης τους ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς με τίτλο «Δύο Λόγια».

1. Είσοδος
Δυναμική είσοδος σε παραγωγή Crashfade με εμφανέστατες τις επιρροές από τις παραγωγές του Δημήτρη Πετσούκη των FFc, με επανάληψη του ονόματος του συγκροτήματος κ κάποια ικανοποιητικά σκρατς. Γενικώς, όχι ότι πιο πρωτότυπο. Το ενδιαφέρον είναι ότι σου δίνεται η αίσθηση μιας χολωμένης battle διάθεσης, σαν το σχήμα να είχε κάποια πράγματα κρατημένα πολύ καιρό μέσα του κ ήρθε η ώρα να τα βγάλει.
Βαθμός : 4

2. Σε ξαναζώ
Μίνι αυτογραφία του group από Αποστάτη κ Νίκο, μιλούν για την ώθηση κ τα κίνητρα που έδωσε το hh στη ζωή τους, ενώ φαίνεται ότι αναγνωρίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις της μη στράτευσής τους σε κάποια από τις κλίκες της εποχής. Ο Αποστάτης εύστοχα δικαιολογεί το όνομά του, καθώς όπως αναφέρει αποστάτησε από το στημένο σκηνικό που είχε διαμορφωθεί στη φάση (μια εξήγηση που είχα ανάγκη να ακούσω μιας κ ο ιστορικός αποστάτης της χώρας ακούει στο όνομα Μητσοτάκης.. - όχι η πιο κολακευτική συνειρμική ταύτιση). Στη συνέχεια παρουσιάζει τα υπόλοιπα μέλη (Νίκο, Στέλιο κ Γεράσιμο), κ μολονότι δεν ρολλάρει κ τόσο εντυπωσιακά, καταθέτει έμπρακτα κ με ειλικρίνεια την ψυχή του κ το πάθος του στο χιπ χοπ. Ο Νίκος συνεχίζει στο ίδιο ακριβώς μοτίβο, μιλάει για τη σκηνή κ πώς την εκμεταλλεύτηκαν οι επίδοξοι εραστές της, αλλά κ για την επιλογή του να μείνει μακριά από τις έριδες που έχουν αναπτυχθεί. Ανεξάρτητα από το αν τα Αντίποινα νιώθουν δικαιωμένα για τη στάση τους, το σίγουρο είναι ότι πείθουν πως αν το ξαναζούσαν, πάλι την ίδια ντόμπρα κ ξάστερη στάση θα κρατούσαν.
Βαθμός : 4

3. Κλείνω τα μάτια
Τραγούδι σταθμός για την πορεία του group. Σκηνοθέτης από FFc κ Νικόλας από Razastarr, σαν πατρικές φιγούρες σκύβουν πάνω από τα νεαρά Αντίποινα κ συμβολικά τους δίνουν το δαχτυλίδι της διαδοχής. Οι εκπρόσωποι της παλιάς γενιάς, με όλο το ειδικό βάρος της καλλιτεχνικής τους αξίας, εγγυώνται για το ήθος κ το χάρισμα των 2 νέων, κλείνουν τα μάτια σε ό,τι τους ενοχλεί, ενώ ταυτόχρονα κλείνουν το μάτι στον ακροατή για να δώσει μια ευκαιρία σε όσα έχουν να πουν Αποστάτης κ Νίκος. Από το αγχωμένο ραππάρισμα του Σκηνοθέτη στην αισθαντική φωνή του Νικόλα, από το αργό τέμπο της μουσικής σε όλο το κομμάτι, σε ένα τσαμπουκαλεμένο dram n bass κλείσιμο, από τη γαλήνη που σου χαρίζει η εσωτερική αναζήτηση («αφού έχεις σάρκα, πώς γίνονται οι σχέσεις σου να ‘ναι μαρμάρινες?»), στο χαμό που γίνεται στα live όταν κοινό κ Αποστάτης φωνάζουν «Κι απλά τα μάτια κλείνω, κι απλά τα μάτια κλείνω»..
Βαθμός : 7

4. Άσε με να μεθώ
Η ναυαρχίδα του δίσκου, το «Άσε με να μεθώ», γρήγορα ξεχώρισε κ αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό των Αντίποινων κ όχι μόνο. Πάνω στη νωχελική παραγωγή των No Name κ Crashfade, με τα τσέλα κ τα metal samples να δημιουργούν μια μεθυστικά ζεστή ατμόσφαιρα, Νίκος κ Αποστάτης περιγράφουν μια απενεχοποιημένη σχέση με το αλκοόλ, μιλάνε για όνειρα φιλτραρισμένα από το ποτό, για τη διαδρομή μεταξύ καταστροφής κ γιατρειάς, πάντα υπό το πρίσμα της ελεύθερης επιλογής. Ποιος μπορεί να κατηγορήσει τον καλλιτέχνη που ενδεχομένως με αφορμή ένα προσωπικό του βίωμα κάποτε έπνιξε τον πόνο του σε ένα μπουκάλι κ κάποια στιγμή θέλησε να γράψει για αυτό? Ποιος βέβαια δεν αντιλαμβάνεται πως το πιθανότερο είναι ότι κανένα πρόβλημα του δεν λύθηκε σε μια νύχτα μέθης..
Ωδή στο αλκοόλ ή στη ζωή? Κάποτε οι Ζωντανοί Νεκροί αποθέωναν το χόρτο κ κατηγορήθηκαν σκληρά για αυτό. Όταν οι FFc μαζί με σύσσωμη την τότε Ντάστχετζ Κλικ ερμήνευαν το «Νέος τρόπος σκέψης», η κριτική που τους έγινε ήταν σαφώς ηπιότερη, ακόμα κ αν σκεφτεί κανείς πως η υπερβολική χρήση αλκοόλ έχει αποδεδειγμένα καταστροφικότερες συνέπειες από το χασίς. Μάλιστα, αν η θεωρία της μίμησης του mc πρότυπο έχει κάποια βάση, τότε σίγουρα ο νέος τρόπος σκέψης ήταν κατά πολύ πιο επικίνδυνος, καθώς ήταν άλλο να ακούς τον Τυμβωρύχο να μιλάει για τις υπερφυσικές ιδιότητες που χαρίζει το μαύρο στον εκκολαπτόμενο mc κ άλλο να ακούς από τα χείλη του Ρυθμοδαμαστή πως ο τρόπος για να αντέξεις είναι το μεθύσι. Τα Αντίποινα φαίνεται κληρονόμησαν ανάμεσα στα πολλά καλά κ κάποια ελαττώματα των πνευματικών τους πατέρων, καθώς με μια πρόχειρη προσέγγιση παρατηρεί κανείς πως η αγάπη για το ποτό κατέχει περίοπτη θέση στη θεματολογία του δίσκου. Το «Άσε με να μεθώ» δεν είναι απαραίτητα το «Βάλτε να πιούμε» (Διάφανα Κρίνα) της δεκαετίας, ωστόσο κατάφερε να περάσει με ευχέρεια τη θλίψη κ το συναίσθημα των δημιουργών στους ακροατές του με αποτέλεσμα να αποτελέσει τη μεγαλύτερη επιτυχία του δίσκου.
Βαθμός : 9

5. Καθρέφτης
Νίκος Παπουτσής μόνος του, φιλοσοφεί, με αφορμή την εσωτερική του αναζήτηση, απευθύνεται άμεσα στον ακροατή κ τον καλεί να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα. Ο λυρισμός της σκέψης του καλλιτέχνη ταξιδεύει μέσα από όμορφους στίχους «Δώσε φωνή στην ψυχή κ άσ’ τη να μιλήσει, δώσε στα λόγια ζωή κ άσ’ τα να ζήσουν» κ από τα παιχνίδια με το rap κ το κάπως επιφυλακτικό τραγούδισμα. Ο ερμηνευτής κοιτάζει τον καθρέφτη κ μπορεί περήφανα να κάνει την αυτοκριτική του. Ίσως αν δεν ήταν τόσο συγκρατημένος ή αν μια πιο έμπειρη φωνή τον συνόδευε με το τραγούδι της, τότε θα μιλάγαμε για ένα πολύ καλύτερο κομμάτι. Εμφανείς κ οι επιρροές από Razastarr.
Βαθμός : 4

6. Ευχή σ’ ένα αστέρι
Ήχοι που δεν πολύ συναντάς σε κλασσικά hh κομμάτια από Crashfade κ Αποστάτη, με τον δεύτερο να παίρνει τη σκυτάλη κ να εξωτερικεύει σκέψεις κ συλλογισμούς που συγκροτούν μέρος της κοσμοαντίληψής του. Εμπνεόμενος από τη φύση κ τις ομορφιές της, πλέκει το μύθο της ευχής που μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την πτώση ενός αστεριού με τις δικές του ανάγκες κ αναζητήσεις. Ο κατά στιγμές απλοϊκός στίχος («αναπολώ τα καλά κ τα κακά ..») αποδυναμώνει αρκετά μια πρωτότυπη θεματολογία, ενώ αυτό που σίγουρα μένει είναι η επαναλαμβανόμενη λούπα στην οποία βασίζεται μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικές που έχουν ακουστεί στο χώρο. Κουραστικά τα γεμίσματα του Αποστάτη στη φωνή του, ειδικά τα συνεχή τραβήγματα στην τονισμένη λήγουσα («θέλω πια να εκφραστώώώώ..»).
Βαθμός : 5

7. Απλά
Να ένα κομμάτι χωρίς samples που ξεχωρίζει για την παραγωγή του. Κλασσική κιθάρα από τον Crassfade κ τζουράς από τον Αποστάτη σε μια σύνθεση απλά δομημένη, αλλά κ ταυτόχρονα πολύ έξυπνη. Ο Γιώργος ξεκινάει αφηγούμενος τους χίλιους δυο παράγοντες που γεμίζουν με άγχος την καθημερινότητα μας, κάνει πάσα στον Νικόλα των Razastarr (στη 2η συμμετοχή του στο lp) ο οποίος σαν ευρυμαθής δάσκαλος περιγράφει με μορφή παραβολής την ιστορία ενός πλούσιου λίγο πριν το θάνατο, για να φτάσουμε στο Νίκο που με το ταχύ κ ρυθμικό του rap απογειώνει το κομμάτι αναδεικνύοντας την αξία των μικρών καθημερινών στιγμών χαράς κ ξεγνοιασιάς. Στιγμές που οι περισσότεροι λόγω των ρυθμών της ζωής δεν εκτιμάμε, στιγμές απλές που θα έπρεπε να είναι περισσότερες. Το κομμάτι γεννάει ακατάπαυστα εικόνες στο μυαλό του ακροατή με αποκορύφωμα το κλείσιμο με το τζουρά όπου κάλλιστα θα μπορούσε μια παρέα να βρίσκεται σε ένα ζεστό κ οικείο χώρο καθισμένη στο πάτωμα, να ανατρέχει σε σκηνικά από το παρελθόν κ να απολαμβάνει τη γλυκιά αιωνιότητα των μικρών αυτών στιγμών.
Βαθμός : 9

8. Καταβόησις
Μπαγλαμάς, μπουζούκι κ μπάσο δένουν άριστα με τα προστιθέμενα drums, δημιουργώντας ουσιαστικά την πρώτη επιτυχημένη ένωση των 2 ιστορικά underground μουσικών ρευμάτων, του ρεμπέτικου κ του hh. Κατά καιρούς αρκετοί παραγωγοί είχαν αποπειραθεί να τα παντρέψουν, με συνηθέστερο αποτέλεσμα στην καλύτερη περίπτωση το κιτς. Στο καταβόησις η παραγωγή του Αποστάτη (στην πρώτη του παραγωγική προσπάθεια) είναι απλά καταπληκτική κ σου δίνει την εντύπωση ότι πραγματικά το να δένεις ρεμπέτικο, hh κ ska punk είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα στο μουσικό πλανήτη. Αν κάνουμε πως δεν ακούσουμε την πρώτη αγριεμένη κραυγή του mc, η ερμηνεία είναι τέλεια δεμένη με τον ήχο, σε ένα κομμάτι που αποτελεί το πρώτο συνολικό κράξιμο από τα Αντίποινα προς όλους τους ξεπουλημένους της hh σκηνής. Η μία αλήθεια διαδέχεται την άλλη, το χώσιμο πέφτει άφθονο, για να καταλήξουμε στον στίχο ορόσημο του Ρυθμοδαμαστή «Όλοι μάγκες στα λόγια, μα ποτέ λίγη δράση».
Πριν γράψω μια κριτική συνηθίζω να ακούω το δίσκο τουλάχιστον μια βδομάδα σε καθημερινή βάση στο δρόμο για τη δουλειά. Το καταβόησις είναι το track το οποίο άκουσα περισσότερες φορές καθώς το απολάμβανα για την καινοτόμα εναλλακτικά ντοπέ παραγωγή του. Το «ραπ-μπέτικο» που λανσάρει ο Εισβολέας ίσως γίνει κάτι παραπάνω από μόδα στους hh κύκλους, καθώς ο μιμητισμός ευδοκιμεί στο χώρο, όμως δεν πρέπει να αγνοούμε την πρωτοπορία των Αντίποινων. Ίσως αν ο στίχος δεν αναλωνόταν στο μικρόκοσμο του hh, αλλά καταπιανόταν με θέματα που αφορούν σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως το κομμάτι να μπορούσε να κάνει το μεγάλο άνοιγμα ταξιδεύοντας με ανάλογη επιτυχία σε κοινό διαφορετικών μουσικών προτιμήσεων. Προς το παρόν πάντως, το τραγούδι εξελίσσεται στη νέα σημαία του group, καθώς στη live εκτέλεση, κιθάρα, τζουράς, cajon, ηλεκτρικό βιολί κ πλήκτρα μαζί με τη φωνή των 2 mcs συνθέτουν μια εξαίσια παράσταση, μοναδική για το χώρο.
Βαθμός : 9

9. Scratchlude
Ποτέ δεν ήμουν fan των κατά καιρούς εμφανιζόμενων σε hh δίσκους πρελούδιων, ιντερλούδιων ή ακόμα κ .. σκρατσλούδιων. Στο συγκεκριμένο track όμως, ο Crashfade κάνει επίδειξη της υψηλής τεχνικής κατάρτισης που τον διακατέχει κ καταξιώνεται ως ένας από τους πλέον ταλαντούχος παραγωγούς που εκτελεί παράλληλα χρέη dj. Τρελά beats σε νεοϋορκέζικο ύφος, με μια λούπα που κάποτε κυκλοφορούσε ελεύθερη στο πολυπαιγμένο soundtrack του “Kill Bill” του Ταραντίνο κ ένας dj που θα ‘βαζες στοίχημα ότι έχει τα κότσια κ τα skills να τα βάλει με οποιονδήποτε συνάδελφό του σε ένα dream battle of the djs της ελληνικής σκηνής.
Βαθμός : 5

10. Καληνύχτα hiphop
Όταν ο Νίβο έλεγε καλημέρα Ελλάδα, τα Αντίποινα καληνύχτιζαν το hiphop με ένα ευφυές battle ενάντια σε P.Diddy wannabe mcs. Μετά από μια ενδιαφέρουσα σπασμένη από άποψης ροής εισαγωγή κ ένα συνεχές χώσιμο από σκληρές ατάκες από τον Αποστάτη ενάντια στην παρηκμασμένη σκηνή, το track καταλήγει σε ένα μηδενιστικό «είναι μπουρδέλο το χιπχοπ». Δυστυχώς το κουπλέ του Νίκου εμφανίζεται συγκριτικά αδύναμο μιας κ λείπει η ατάκα που τραβήξει την προσοχή, στοιχείο που υπάρχει σε αφθονία στο 1ο κουπλέ. Ίσως είναι θέμα αντίληψης, βέβαια. Η μουσική του No Name για άλλη μια φορά κλέβει την παράσταση.
Βαθμός : 5

11. Δυο λόγια
Ο 95χρονος παππούς του Γιώργου Νίκα κράζει για 50 sec τους πολιτικούς της χώρας πάνω σε μια νοσταλγική ήρεμη μουσικούλα κ ο υπογράφων κάνει σοβαρή προσπάθεια για να αντιμετωπίσει αυτή την επιλογή με σεβασμό κ ψυχραιμία.. Δεν κρίνω τις απόψεις του ανθρώπου (εξάλλου δίκιο έχει σε όσα λέει), αλλά την ιδέα να βάλεις έναν ηλικιωμένο να σου κάνει ανάλυση της πολιτικής κατάστασης της χώρας πριν από το μοναδικό πολιτικό κομμάτι του δίσκου, κάπως μου κάθεται. Δεν ξέρω, ίσως η οργή που έβγαζαν τα Αντίποινα στο «Πράξεις αντεκδίκησης» να ξεθύμανε λόγω ηλικίας ή καταστάσεων, μπορεί να θέλησαν να πουν κ κάτι διαφορετικό (πράγμα θεμιτό), αλλά πριν το πιο δυνατό βαρβάτο σου κομμάτι δεν βάζεις μια φωνή από το παρελθόν απλά για να διαπιστώσει ότι όλα είναι χάλια κ δεν έχει αλλάξει κάτι. Στον προηγούμενο δίσκο τους οι δημιουργοί εμπνέονταν από το Σιάτλ, τη Γένοβα κ τα κινήματα που έρχονταν από το μέλλον, τώρα ξεκινούν το «Δυο Λόγια» με το κήρυγμα του παππού στο Γιώργη..
Μετά την εισαγωγή όλα στρώνουν, καθώς το ραπ πιάνει απίστευτα επίπεδα αποδεικνύοντας πως οι 2 mcs έχουν κ τα skills κ τα flows που μεγάλο μέρος της hh κοινότητας αναζητά, ενώ ο στίχος είναι πραγματικά δυνατός κ συγκροτημένος. Το μισό λεπτό επίδειξης του dj στη μέση του τραγουδιού δίνει την αίσθηση μιας μουσικά επαναστατημένης ομάδας όπου υπάρχει ελευθερία έκφρασης έξω από τα πολυβαδισμένα μονοπάτια των hh συνταγών, ενώ για άλλη μια φορά μπάσο beat κ sample από το «Όσοι γίνουν Πρωθυπουργοί» του Βαμβακάρη δένουν τέλεια μεταξύ τους.
Στα φάλτσα του κομματιού η αναφορά στη μασονία. Από τη στιγμή που αναγνωρίζεται ότι η εκμετάλλευση προέρχεται από τους καπιταλιστές, γιατί ο hhper να αναπαράγει παραμύθια για στοές, άβατα κτίρια κ θρησκευτικές συμμαχίες, παραγνωρίζοντας ότι πρόκειται για κάστες ίδιων εκμεταλλευτών όπως οι υπόλοιποι που απλά ντύνουν τη δράση τους με ένα ηλίθιο πέπλο μυστηρίου κ τρόμου? Το ίδιο λάθος το έκανε κάποτε ο bdf στα τραγούδια των activemember κ αργότερα έτρεχε να αλλάξει τους στίχους του. «Μασόνοι στο σκοτάδι, να στήνουνε κανόνες» έλεγε στο «Στα λάθη τους χαμένος» την ώρα που στο εσώφυλλο από το «Μεγάλο Κόλπο» έγραφε “Active Member thank God”. Όταν ξέκοψε με το όπιο της θρησκείας, οι μασόνοι στα live τουλάχιστον μετονομάστηκαν σε «μαλάκες».
Άλλο ένα επουσιώδες ίσως στοιχείο, που θα ήθελα για την ιστορία να επισημανθεί είναι ότι ο Βαμβακάρης εκτός από αυθεντική πενιά, είχε κ αυθεντική γροθιά, τη δύναμη της οποίας γεύονταν πολύ συχνά η γυναίκα του.. Απλά για να μην ηρωοποιούμε τους πάντες..
Στο τέλος του track ακούμε πάλι τη γνώριμη gay μουσικούλα, γεγονός που σηματοδοτεί τη συνέχεια του κραξίματος του παππού, το οποίο μάλιστα καταλήγει στην επανάληψη του λήμματος «ψήφο .. ψήφο .. ψήφο», σβήνοντας σιγά σιγά κ περνώντας υποσυνείδητα μηνύματα αποχής από τις εκλογές….. ΚΙΤΣ ALLERT !! Sorry, αδέρφια, αλλά μόλις πυροβολήσατε το καλύτερό σας κομμάτι..
Βαθμός : 8

12. Σκηνοθετική Αποστασία
Ο Ρυθμοδαμαστής έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση – κρίμα για τα Αντίποινα που θα είχαν μια ακόμη ιστορική συμμετοχή – κ το κενό καλείται να το καλύψει ο Δημήτρης Πετσούκης. Η μεγαλύτερη μερίδα του hh κοινού δεν μπορεί να χωνέψει το ότι ο Σκηνοθέτης αδυνατεί να δαμάσει το ρυθμό κ να σκίσει τους hh αιθέρες προκαλώντας την απόλυτη ηδονή σε ένα υποκριτικό κοινό που ποτέ δεν λάτρεψε τους FFc όσο θέλει να δείξει τώρα με επικλήσεις επιστροφής προς τον hh μεσσία (..αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα). Σε πείσμα των επικριτών του ο Πετσούκης τα χώνει κ η φωνή του είναι τόσο χαρακτηριστική που ξεχωρίζει θετικά από μόνη της, κερδίζοντας την προσοχή των ακροατών που αναζητούν το καινούριο. Συγχαρητήρια στο δημιουργό που παραμένει ανήσυχο πνεύμα κ διαρκώς αναζητά την Ιθάκη του, θλίψη για το δημιουργό που πιστεύει πως τη βρήκε κ μάλιστα βρωμάει λιβάνι.
Βαθμός : 6

13. Μια σταγόνα Hip Hop
Άλλο ένα προσωπικό κομμάτι από τον Αποστάτη στο οποίο αναφέρεται στο μικρόβιο που τον μόλυνε με την αρρώστια της αγάπης για το rap. Ξεκάθαρη η στάση του mc, για άλλη μια φορά νιώθει την ανάγκη να διαχωρίσει τη θέση του από το συρμό. Πολύ καλά τα φωνητικά στο τέλος από την Ηρώ Φορτώση, η οποία ίσως θα έπρεπε να είχε αξιοποιηθεί περισσότερο όχι μόνο στο συγκεκριμένο track, αλλά κ σε ολόκληρο το lp. Όποιος γουστάρει τις παράξενες εκπλήξεις, ας googlάρει το όνομά της κ να δει με ποιο τρόπο συνέχισε την καριέρα της. Σίγουρα οι περισσότεροι δεν το είχαν δει να έρχεται ..
Βαθμός : 5

14. Άδειο μου μπουκάλι
Το sample από blues του 20 μπαίνει στο live κ το ακροατήριο των Αντίποινων γίνεται μαλλιά κουβάρια υψώνοντας ψηλά τα ξύδια του. Κομμάτι ύμνος στο αλκοόλ – ξεκάθαρα – σε πολύ δυνατό τέμπο, ενοχικά ευχάριστο ή μάλλον χωρίς καμιά ενοχή οι δημιουργοί αφηγούνται το πώς έμπλεξαν στη φάση του ποτού κ των μεθυσιών. Το ζήτημα του αλκοόλ λογικά το εξάντλησα με αφορμή το «Άσε με να μεθώ», άρα ας βάλουμε το τραγούδι δυνατά κ ας το απολαύσουμε. «Σε σένα άδειο μου μπουκάλι..». Αυτό είναι το πιο εύκολο. Το δύσκολο είναι να ακολουθήσεις τον Αποστάτη στο παλαβό rollάριμα που επιτυγχάνει, πιάνοντας στα 4/4 του ρυθμού ταχύτητα 8/4.
Βαθμός : 8

15. Σαν όνειρο
Ένας κακόβουλος ομοφοβικός θα μπορούσε να καταγγείλει το τραγούδι ως ωδή προς την ομοφυλοφιλία .. Πλάκα κάνω, αλλά ο πειρασμός ήταν μεγάλος. Η παιδική φιλία που όχι μόνο κρατάει ως σήμερα, αλλά μετασχηματίζεται σε καλλιτεχνική συνεργασία έχει μεγάλη αξία, ιδιαίτερα σε μια εποχή που τα συγκροτήματα διαλύονται το ένα μετά το άλλο κ ο ατομικός δρόμος παρουσιάζεται ως ο πιο συμφέρων.. Το συναίσθημα αυτό μεταφέρεται στους στίχους όπου με αφοπλιστική ειλικρίνεια περιγράφεται η σχέση των 2 mcs . Στο τέλος η φωνή της Ηρούς Φορτώση κλέβει παράσταση, εντυπώσεις κ σκέψεις του ακροατή σε μια πολύ όμορφη ερμηνεία.
Βαθμός : 7

16. Outro
Άλλη μια έκπληξη καθώς το συγκρότημα μας αποχαιρετά επισήμως με ένα βορειοευρωπαϊκό ήχο από γκάιντες βουτηγμένο στο οξύ πνεύμα του Crassfade. Βαθμός : 4

17. Κρατάμε το ρυθμό
Το πρώτο από τα 2 bonus tracks του δίσκου σε εντελώς διαφορετικό ύφος. Ο μέσος hhper ξινίζει τα μούτρα του στο άκουσμα του κομματιού καθώς έχει μεγαλώσει με το στερεότυπο rap της γενιάς του. Όσοι βέβαια έχουν λατρέψει τον Afrika Bambataa ή τουλάχιστον γουστάρουν να επαίρονται ότι είναι οπαδοί της oldschool καλά θα κάνουν να εκτιμήσουν τα προσεγμένα vocoder ρομποτικά φωνητικά βγαλμένα κατευθείαν από ταινία δεκαετίας 80 με τον Στηβ Ντούζο να κουνάει ρυθμικά την κοιλιά του φλερτάροντας skinny γκομενάκια.. Μην ψάχνετε για τον καλό στίχο, απολάυστε. Α, εγώ δεν είμαι φαν της παλιάς σχολής, ούτε του Μπαμπάτα..
Βαθμός : 4

18. Για όσα ελπίζω (break mix)
Crashfade κ Αποστάτης αλλάζουν την Παναγία του ιστορικού κομματιού των FFc υπό τις ευλογίες του στιχουργού Δημήτρη Πετσούκη. (Τι? Δεν έγραφε τους στίχους ο Κουρμένταλας??). Το αποτέλεσμα κ πάλι εντελώς διαφορετικό, ακόμα κ από το προηγούμενο track. Τα αυθεντικά b-boys (κ όχι G-boys) θα το λατρέψουν.
Βαθμός : 4

Συμπερασματικά
Τα Αντίποινα κυκλοφορούν το lp τους μόνα τους, χωρίς το νταβατζιλίκι κάποιας εταιρίας κ μόνο γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια. Το «Δύο Λόγια» είναι ένας δίσκος γεμάτος από καινοτομίες (περισσότερα ζωντανά όργανα από samples, ρεμπέτικο rap, electro-rap, ποικιλία ήχων), έντονο συναίσθημα, λυρισμό κ προσωπικές εξομολογήσεις. Το συγκρότημα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της γενιάς του καθώς παρουσιάζει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα που τα περισσότερα groups της σκηνής υποτιμούν. 2 djs – 2 παραγωγοί, Crashfade κ No Name σε διπλούς ρόλους γεμίζουν τις μουσικές με τα προσωπικά τους ετερόκλητα στοιχεία αναδεικνύοντας κ το ρόλο του δισκοθέτη κ του hh παραγωγού. Το ήθος κ το ταλέντο των τεσσάρων Αντίποινων δεν αμφισβητείται κ έχοντας ακούσει δείγματα από την επόμενη δουλειά τους, το μόνο σίγουρο είναι πως θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο σηκώνοντας στις πλάτες τους το δυσθεώρητο βάρος της διαδοχής της FFc/Razastarr legacy.

- Το cd «Δυο Λόγια» κυκλοφορεί κανονικά στα δισκοπωλεία σε πολύ χαμηλή τιμή, όπως κ στα lives του group σε ακόμα χαμηλότερη.
- Επικοινωνία με τα Αντίποινα στο www.myspace.com/antipoina

Συνολική Βαθμολογία : 5.9

Live Video
Τα Αντίποινα παρουσιάζουν το «Δυο Λόγια» στο Rodeo την ημέρα που η Madonna παίζει playback στο ΟΑΚΑ. O Σκηνοθέτης δυστυχώς λείπει λόγω ασθένειας, ωστόσο Νικόλας, Everlast, Έκπτωτος Άγιος κ Feel’ In είναι εκεί συνθέτοντας μια πολύ όμορφη κ συνάμα ιστορική βραδιά. H tiiinewzfilms βρίσκεται εκεί καλύπτοντας το live κ μετά από ένα mini πετσόκομα / μοντάζ προσφέρει ένα απόσπασμα από την εκδήλωση.


* Το παρόν κείμενο συντάχθηκε από τον miloup *

Δεν υπάρχουν σχόλια: