
Ιστορικός hh δίσκος, λατρεμένος από μεγάλο μέρος της hh κοινότητας, ήρθε να αμφισβητήσει την κυριαρχία των ΖΝ στην Ηχοκρατορία, πράγμα που φάνταζε απίθανο εκείνη την εποχή. Οι Άγνωστοι – Γνωστοί εμφανίζονται την πιο κατάλληλη εποχή και καλύπτουν το κενό που αφήνει πίσω της η πολική στροφή των τότε TxC που παρατούσαν τον αναρχοαριστερό χώρο για πιο .. πατριωτικές αναζητήσεις. Με ένα δίσκο καταπέλτη εκσφενδονίζουν από μέσα τους κάθε σκοτεινή τους σκέψη κ κάθε πρωτόλεια πολιτική τους ανησυχία καταγγέλλοντας με τον δικό τους brutal κ ίσως ασυνάρτητο τρόπο κεφάλαιο, εξουσία κ κατεστημένο.
Δεν είναι τυχαίο πως μέρες σαν τις σημερινές με την κοινωνική εξέγερση να ξεχύνεται στους δρόμους, πολύς κόσμος φέρνει στίχους του δίσκου στο στόμα του.
1. ΕΙΣΟΔΟΣ
Επιβλητική και 100% χαρακτηριστική η εισαγωγή, προαναγγέλλει την παθιασμένη διάθεση των μελών του σχήματος. Πολύ γρήγορα σε βάζει στο tripάκι των Άγνωστων Γνωστών με ατάκες τύπου «αποστολή αυτοκτονίας στα ηχεία», και κυρίως με το υποβλητικό επαναλαμβανόμενο «άλφα – γάμα, άλφα - γάμα». Από τις καλύτερες εισαγωγές σε hh δίσκο, πετυχαίνει να σε βάλει στο ΑΓ κλίμα.
Βαθμός : 8
2. ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΤΕΤΡΑΔΑ
Κομμάτι που δεν ακούστηκε όπως τα υπόλοιπα hits του cd, αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για να ξεδιπλώσουν οι 3 ΑΓ το στιχουργικό τους ταλέντο. Πολύ καλό ραππάρισμα πάνω σε ένα εύηχο beat με τον Εισβολέα να κλέβει ξεκάθαρα την παράσταση με το ελεύθερο και πειστικά αλήτικό του στυλ. Ο tom eisvo δηλώνει πολεμιστής, εκφράζει την οργή του, μιλάει για τις παραστάσεις του κ βάζει τις βάσεις για τη συγκρότηση ενός πιστού κοινού που θα τον ακολουθεί για πολλά χρόνια.
Το σκρατσαρισμένο από Jimmie Dee «μέσα στην Αθήνα» σπάσει κάπως τη ροή του τραγουδιού, ωστόσο δίνει το στίγμα των Αθηναίων ΑΓ σε μια εποχή που κανείς δεν κομπαζόταν ότι είναι ράππερ από την Αθήνα. Οι Άγνωστοι Γνωστοί παίρνουν συμβολικά τη σκυτάλη από τους TxC (μαζί με το κοινό τους) κ κλείνουν επαναλαμβάνοντας το «μάθε το, είναι οι άλφα γάμα» το οποίο δίνει μια epic διάσταση στο κομμάτι, κατατάσσοντάς το σε 1 από τα καλύτερά τους δημιουργήματα.
Βαθμός : 7
3. ΔΕΥΤΕΡΟΝ
Πολύ καλή εισαγωγή από τον εισβολέα που μας κάνει να τον ακούμε σαν να’ναι γαμημένος ψυχοπαθής αλλά και αγράμματος ποιητής που με περισσή αυθάδεια πουλάει μούρη για το πόσα έχει ζήσει, χωρίς απαραίτητα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του. Ο Ταραξίας με πολύ πιο καθαρό ραππάρισμα με την ξεχωριστή του φωνή κερδίζει τις εντυπώσεις χωρίς να πει το στίχο που θα μείνει, ενώ γίνεται από αυτό το σημείο του δίσκου φανερό ότι ο Γέλως είναι ο τρίτος τη τάξει mc του σχήματος.
Βαθμός : 6
4. ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΑΚΟΥ
Το κομμάτι που έγραψε ιστορία και αποτελεί τη ναυαρχίδα του όλου crew της ιστορικής Ηχοκρατορίας ξεπερνάει τις underground επιτυχίες που έκαναν γνωστούς τους ΑΓ όπως το «Έλα μου» κ το «Θανάσιμη απειλή». Αποδεικνύεται έτσι ότι οι ΑΓ δεν είναι ένα αληταρέ battle group, αλλά ένα σχήμα με συγκροτημένη κ οργισμένη πολική σκέψη. Συνθέτουν έτσι ένα ωμό αντιεξουσιαστικό μανιφέστο κλοτσιά στο στομάχι της ιδεολογίας του καριερίστα και του γιάππη, έναν υπόγειο αντικαπιταλιστικό ύμνο που χαρίζει ατάκες στη hh νεολαία που στρατεύεται μουσικά πίσω τους.
Το κουπλέ του Εισβολέα πραγματικά αξεπέραστο, βομβαρδίζει το μυαλό του ακροατή με ανεπανάληπτη γνήσια κ όχι στείρα καταιγιστική συνθηματολογία βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά για τους φαν του.
Κομματάρα, δεν είναι τυχαίο που ο κόσμος το ζητάει ακόμα στα live της Σκοτεινής Πλευράς, εξέφρασε κ εκφράζει τον περήφανο hhper που ακόμα αντιστέκεται στη mainstream κουλτούρα κ την ισοπέδωση.
Βαθμός : 10
5. ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ
Ένα κομμάτι ουσιαστικά σόλο από Ταραξία δίνοντας την εικόνα του ηγέτη του group. Πολύ εύστοχη η αμφισβήτηση της αστικής εξέλιξης από Τάρα, ωστόσο το ελαφρώς μονότονο tempo του αφαιρεί πόντους. O eisvo στο ρεφραίν νομίζω αρχίζει ιστορικά το νιαούρισμα ..
Βαθμός : 6
6. ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ
Ένα μάλλον μέτριο τραγούδι που συνοδεύτηκε από το κλασσικό απαγορευμένο videoclip. Καλύτερα να το απαγόρευαν λόγω αντιγραφής κ όχι λόγω περιεχόμενου. Ο Γέλως μπαίνει γερά, ανταλλάσει ρίμες με Τάρα, όμως γρήγορα εξαντλούνται σε ιδέες κ ατάκες. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το επέλεξαν για clip.
Βαθμός : 5
7. ΔΗΛΩΣΗ
Ο Εισβολέας μετά από 2-3 ίσως περιττά βογγητά, βρίζει όμορφα πρωθυ-πουργό κ σύστημα κ επιχειρεί με τα δικά του πολιτικά εφόδια να αναλύσει την κοινωνία. Γέλως κ Τάρα περνούν σε 2η μοίρα καθώς το σκρατσαρισμένο από Jimmie dee «και ήταν σαν κόλαση, χειρότερα κ από αυτά που έχεις δει στην τηλεόραση» του Τυμβωρύχου τραβάει την προσοχή, σε μια περίοδο που ότι κ αν έβαινε το παιδί θαύμα θεωρούνταν must στην hardcore hh κοινότητα.
Οι ΑΓ είναι η αντανάκλαση της σκοτεινής πλευράς μας, όπως λέει το Ταραξίας στο τέλος – πολύ επιτυχημένη ατάκα, από αυτές που δεν ακούς σε άλλα σχήματα.
Βαθμός : 6
8. ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ
Καταπληκτικό κομμάτι, τρομερή εισαγωγή από εισβολέα που με το τότε γνώριμο ελαφρύ ψεύδισμα, τη βραχνάδα στη φωνή και το αξεπέραστο flow συνθλίβει τα rap κατεστημένα. Ο Τάρα παίρνει τη σκυτάλη κ συνεχίζει με απίστευτη χροιά σε πολύ καλό ρυθμό κ απευθυνόμενος στον Ηλία δηλώνει αδερφός του.. Το ρεφραίν ίσως το καλύτερο που έχει ακουστεί από αυτή την πλευρά του ελληνικού hh ωκεανού. Δυστυχώς, το τραγούδι σου αφήνει την αίσθηση του ανολοκλήρωτου αφού τελειώνει μάλλον απότομα.
Βαθμός : 8
9. ΑΝΑΘΕΜΑ
Υπήρχε αυτό το track στο δίσκο? .. Κάποιοι καλοί στίχοι σε ένα 2λεπτο που γρήγορα ξεχνιέται..
Βαθμός : 3
10. ΑΝΗΘΙΚΟ ΜΟΥ ΣΤΥΛ
Ο Χαρμάνης κάνει την εμφάνισή του ως η 1η συμμετοχή του δίσκου σε ένα κομμάτι με κάπως πιο funky διάθεση. Ο σταρχιδισμός παίρνει τη θέση του στην ΑΓ κουλτούρα, επαναφέρονται οι αναφορές στον μπάφο, σκόρπια μπινελίκια σε πλούσιους κ μπάτσους, αμφισβητείται με ανατρεπτική επιχειρηματολογία το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας («αν ήταν έτσι τα γράμματα ..»)..
Ο χαρμάνης αποθεώνει το μαύρο ως ο 5ος διδάκτορας της μεγάλης ΖΝ σχολής κλείνοντας την πόρτα σε ένα track παζλ. Κρίμα για το κουπλέ του Εισβολέα, το μοναδικό που είχε κάτι να πει, το μοναδικό που μπορούσε να σταθεί με μια σχετική αξιοπρέπεια.
Βαθμός : 4
11. ΕΤΣΙ ΖΩ
Ειλικρινά ακόμη δεν έχω καταφέρει να καταλάβω τι λέει ο Εισβολέας στις συλλαβές που πετάει στην αρχή κ το τέλος του κομματιού. Ωραίο κ διαφορετικό πάντως. Λατρεία για τον τύπο που η γκόμενα που ξεπαρθένιασε δεν του ανταλλάσει χειραψία κ στη γειτονιά του όλοι τον φωνάζουν αλήτη.. Έξυπνο στήσιμο με τον Τάρα να το παίζει ο κυριλέ mc κ τον Εισβολέα να αφήνεται ελεύθερος να ξεδιπλώσει όσο ταλέντο κρύβει στο κεφάλι του.
Εύστοχοι κ ευφυείς στίχοι, ό,τι πρέπει να το αφιερώσεις στο Family..
Α, κάποιος να πει στους Έλληνες mcs ότι λέξη «φέτο» δεν υπάρχει.
Βαθμός : 7
12. ΑΓΝΩΣΤΟΦΟΒΙΑ
Ο Γέλως μπαίνει ουρλιάζοντας κ τραβώντας τη λήγουσα, αλλά έχει καλή θεματική στο στίχο του κ φαίνεται ότι πιστεύει αυτό που κάνει δίνοντας πάθος στο rap του. Βέβαια, κάθε φορά που ο Τάρα βγαίνει μετά το Γέλωτα, συνειδητοποιείς ότι ο Γκόκας το έχει το άθλημα πολύ χαλαρά. Τελικά, όπως συμβαίνει πάντα στο δίσκο, ο τόμαχωκ με το φλεγόμενο στόλο του είναι αυτός που βάζει φωτιά στα αυτιά μας.
Βαθμός : 7
13. ΠΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Ok, επόμενο ..
Βαθμός : 1
14. ΜΑΥΡΑ ΚΟΛΠΑ ΤΟΥΣ
Xmm.. νομίζω όλοι περίμεναν κάτι καλύτερο από το αποτέλεσμα της συνεργασίας Άλφαγάμα κ Τυμβωρύχου. «άκου τη ρίμα να πέφτει, να σπάει κεφάλια, αχ τι κρίμα». Το κομμάτι απογοήτευση. Τι κρίμα.
Τύμβω κ Είσβο τον βγάζουν έξω για τους rap κακοποιούς, ωστόσο κανείς δεν τσιμπάει ..
Βαθμός : 3
15. ΚΡΑΤΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Έχω την εντύπωση ότι όσοι έφταναν σε αυτό το σημείο του δίσκου, είχαν ήδη κουραστεί κ επέστρεφαν στην αρχή για να ξανακούσουν το «Νεοέλληνα Άκου». Ψιλοαδιάφορο κομμάτι με συμμετοχή από Dash από Παρεμβολές. Ρουκέτες σε μπάτσους κ φασίστες, οk γουστάρω. Αλλά ..
Βαθμός : 3
16. ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ
Ο δίσκος έχει ψιλοπάρει την κάτω βόλτα κ σου δίνει την εντύπωση ότι τα τελευταία tracks προστέθηκαν για να γεμίσει το cd. O Εισβολέας χώνει ασταμάτητα, χώνει, .. πέφτουν κ λίγα σκρατς από Jimmie Dee κ είμαστε εντάξει.
Βαθμός : 4
17. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ό,τι χειρότερο να αφήνεις μέλος της Ηχοκρατορίας να φιλοσοφεί εκτός στίχου.
Βαθμός : 1
Συμπέρασμα
Οι ΑΓ έδωσαν το δίσκο που δεν έπιασε ποτέ κορυφή, κυρίως λόγω της ελεύθερης πτώσης που διαγράφεται από τη μέση κ μετά. Δεν παύει ωστόσο να αποτελεί ένα από τους καλύτερους hh δίσκους που έχουν βγει κυρίως λόγω 5-6 κομματιών που πέρασαν στην ιστορία.
Τελική βαθμολογία : 5,3
Videoclips
Νεοέλληνα Άκου
Το video που κυκλοφορεί στο youtube κ παλιότερα είχε παίξει στο mad κρατάει δυόμιση λεπτά κ επικεντρώνεται ουσιαστικά στο κουπλέ του Εισβολέα. Ο Ηχοκράτορας, μαιτρ του είδους, σκηνοθετεί με τη γνωστή του μαεστρία το videoclip του ιστορικού τραγουδιού, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο πόσο καλύτερος σκηνοθέτης / μοντέρ είναι, παρά mc.. Τα πλάνα στην ταράτσα φλερτάρουν με το cult : o Λιάκος χωρίς μπλούζα ραππάρει αλήτικα κ ποζέρικα ταυτόχρονα, με φόντο τις πολυκατοικίες του κέντρου της Αθήνας, τις κεραίες κ το νέφος της γκριζούπολης, ο Τάρα ελλείψει του δικού του κουπλέ περιορίζεται σε ρόλο κομπάρσου, το ίδιο κ ο Γέλως που φορώντας πουκάμισο ανοιγοκλείνει το στόμα του στα –αλα μιθριδάτης – φωνητικά του. Ο συγχρονισμός ήχου – κινήσεων χειλιών κάπου χάνεται, ωστόσο ακόμα κ με αυτόν τον τρόπο δένει το clip στην underground αισθητική που το διακατέχει. Κάποια πλάνα με τα τρόλλεϋ της Αθήνας κ τα αμάξια να περνάνε στο γρήγορο αποτελούν κλασσικές επιλογές Alx, όπως κ το παιδάκι στο τέλος που σκύβει στην κάμερα. Άστοχη η επιλογή αποσπασμάτων από live, κακός ήχος, σπάει τη ροή του κομματιού, όπως κ τα πολλά πειράγματα στον ήχο που πατάνε τις βρισιές, αποστειρώνοντας το περιεχόμενο των υπόλοιπων στίχων. Αν θες mad ..
http://www.youtube.com/watch?v=OG4TokowBbs&feature=PlayList&p=A8B94487055DDFAC&playnext=1&index=74
Βαθμός : 7
Αρκετά για να μαθαίνεις
Ένα videoclip που πέρασε στην ιστορία επειδή λογοκρίθηκε με την πρόφαση ότι προέβαλε σατανιστικό υλικό..! Έλεος, δηλαδή. Η βλακεία ορισμένων ανθρώπων μπορεί να ξεπεράσει κάθε όριο. Ένας καλός λόγος, ωστόσο, αν όχι για να απαγορευτεί, αλλά για να μην επιδοκιμαστεί το συγκεκριμένο video που σκηνοθετεί ο Alx, είναι ότι αποτελεί πραγματικό rip off του clip των Cypress Hill “Puppet Master”. Υπήρξε έστω κ μια ελάχιστη πιθανότητα να μην παρατηρηθεί? Ανεξάρτητα από την αντιγραφή, οι ερμηνείες των 2 mcs είναι μάλλον μέτριες, αφού αναγκάζονται να υπερβάλουν στις κινήσεις κυρίως των χεριών τους για να δώσουν κάποια έμφαση στη στάση των 2 δαιμόνων που .. παίζουν το επιτραπέζιο. Σίγουρα θα δαπανήθηκε αρκετή δουλειά για το γύρισμα, την προετοιμασία κ όλο στήσιμο, όμως το αποτέλεσμα δε γεμίζει ούτε το μάτι, ούτε το μυαλό. Σε καμιά περίπτωση δε φτάνει το σαλεμένο σκηνικό που περισσεύει στο clip των Hill κ δυστυχώς δεν έχει να προσφέρει κάτι στην Άλφα Γάμα legacy.
http://www.youtube.com/watch?v=6ZQG1hWefyA
Βαθμός : 4
* Το παρόν κείμενο συντάχθηκε από τον miloup *
1 σχόλιο:
EISAI TOSO GELIOS RE FILE PRAGMATIKA PSOFA THES KAI BLOG...POU THA VATHMOLLGHSEIS ESU H PORDH H KOUTSOULIA TOUS ALFA GAMA...ANTE KAI GAMHSOU
Δημοσίευση σχολίου